Untzz

Tahaa! Jag gjorde det! Jag dissade utekväll och stannade kvar i soffan! Det var inte igår (bokstavligt talat).

Kollade precis på Sophie Scholl - Die letzten Tage, filmen om den tyska motståndsgruppen Vita Rosen i Nazityskland. Det har aldrig blivit tillfälle att se den filmen innan men idag passade den perfekt! Det var lite jobbigt bara att det fanns så dåliga länkar till den. Tysk textning går utmärkt men mot slutet var jag tvungen att kolla med fransk textning och då förstod jag typ hälften (å andra sidan lärde jag mig en hel del ord på franska, jippie). De dog, va? SPOILERVARNING.

Känner för mer tysk film. Schindlers List, kanske? Good Bye Lenin? Triumph des Willens?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0