Lär av fisken

Jag har ett nytt sätt att plugga på. Tips, tips, tips! Om man har fyra dagar som är tänkta att man ska studera på: spendera 3 dagar och 21 timmar på att städa, sätta upp tavlor, diska, tvätta ALL tvätt, sätta färska (LEVANDE!) blommor i fönstren, tända ljus, köpa te och hälla choklad och salta pinnar i fina skålar på en duk på bordet. Sedan krävs det endast två (jag upprepar: TVÅ!) timmar då man faktiskt skriver något.

Nej, jag är inte helt färdig. Jag är inte superwoman, även om det är lätt att missta oss för att vara varandra ibland. Men jag är superfisken@väldigtnöjdmedsigsjälv.com. Hemtentan ska lämnas in på fredag. Det är OK.

Konstpaus.
Andas ut.

Kommentarer
Postat av: Tant Stina

Ha aldrig dålig samvete när du gör något annat än att plugga. Konstatera helt enkelt -ställtid är den viktigaste tiden! och tacka Bodil Jönsson för att du kan fortsätta sortera böcker i bokstavsordning, titta på teve, damma eller andra saker du aldrig skulle få för dig att lägga tid på om du inte hade en uppgift som skulle in. :)

2011-09-22 @ 07:27:19
Postat av: linnea

Nu känns det bättre! Och jag känner mig mycket tacksam till Bodil Jönsson, tänk vad fint jag har det hemma nu!

2011-09-22 @ 11:24:08
URL: http://fisknet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0