Hipsterbilbo

Jag har en brun, luddig jacka med en stor luva som har varit min mammas. Och så är jag ganska kort. I den bruna jackan ser jag väldigt mycket ut som en hobbit. Rasmus är elak och kallar mig Bilbo.

Jag: Jag vill inte vara Bilbo! Han är en liten, hårig gubbe! Kan jag inte åtminstone få vara Frodo?
Anders: Men Bilbo var ju cool, han dödade ju en drake och grejer.
Rasmus: HJÄLPTE TILL att döda draken. Han var förfan så här liten! (visar 10 cm med händerna)
Jag: Jag vill inte vara Bilbo! Hans bästa vän var en skäggig trollkarl.
Anders: Men han var ju värsta hipsterhobbiten! Han umgicks ju med Gandalf innan Gandalf blev cool och alla andra ville umgås med Gandalf.
Jag: True.
Rasmus: Rövhål.


Har jag föresten berättat att min klass är ganska härlig (läs: knäpp)?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0