Jag vill sticka med en katt i knäet.

Denna gången kanske jag ska släppa fram mer tant. Jag har bloggat massor av gånger i många år. Slutat och alltid börjat igen. Det är som med alkoholism: en gång alkis, alltid alkis. Även om du för tillfället är nykter. Jag är bloggare. Även när jag dricker alkohol. Jag har bloggat om mig själv, om samhället och om musik. Oftast med humor men inte alltid. Så till denna gången, bloggare igen - icke nykter sådan längre -, kanske jag ska släppa fram mer tant.

Jag är en tant. Jag gillar böcker och att sy. Att kolla på långa, sega dokumentärer om folk i andra länder och att spela klassisk musik på pianot. Jag gillar poesi och rosor och körsbärsträd. Jag gillar att sitta bredvid en ankdamm och att ordna kalas. Jag är en tant och en mamma. Nu har jag inga "barn" längre, bara ibland, så jag får nöja mig med att irritera Lina. Hon kanske inte äter ordentligt eller klär sig tillräckligt varmt om jag inte har koll, liksom. Lika bra att ha koll.

Denna gången, denna nya period i min bloggoholism, kanske jag ska släppa fram mer tant. Mer neurotisk tant som gillar att diskutera böcker.

Eller så skiter vi i det och koncentrerar oss på bilder där jag ser snygg ut och dricker tequila. Jag gillar tequila med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0