Det svarta guldet

Jag storstädar idag. Eller, i alla fall, jag skulle storstäda idag. Sedan insåg jag att vi inte har något kaffe. Nu har jag kämpat med disken i en timme och dricker något som är typ cappuccino. Lägg märke till ordvalet "typ". Jag vill inte dricka pulvercappuccino, jag vill ha riktigt kaffe! Här hos mig och Lina är kaffet heligt. Det är svart och starkt och inte en droppe går till spillo. Gärna får det ha stått på en stund och gärna får det vara bränt. Finns det kaffe kvar i kannan mikrar man det. Även om det är från kvällen före.

Ett tag försökte vi sluta dricka kaffe för att spara pengar och drack vitaminbrus istället. Det gick. I några dagar.

Alltså: jag behöver kaffe. Väldigt mycket behöver jag kaffe. Min städning kommer annars att ta många och långa dagar.

Det vill jag inte.

Jag vill ha pengar. Jag vill klippa och färga håret. Jag vill åka på en resa. Jag vill vinna en trisslott på tidningens korsord och vinna tio miljoner på den. Men ännu mer vill jag fan ha kaffe.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0