Bosses begravning

Vi har begravt Bosse. Mamma och jag skulle svepa in honom i en filt innan vi lade ner honom i graven men när jag såg honom - ynklig, blodig, stel och väldigt död - blev jag ledsen och mamma fick göra det själv. Bosse begravdes i trädgården. Jag läste ur psalmboken och kastade mull. Bosses begravningslåt fick bli Jimmy Cliff - Many Rivers to Cross. Det var fint, tror jag. Kanske är man aningen morbid. Men nej, jag tror att det var fint. Det var fint. Bosse var min lille bebis. Vi hade ett band, han kom när jag ropade och vi kunde prata med varandra. Jag vet att han var en katt men vi kunde prata med varandra.


Här är Bosses sten.




Tusse var lite nere efter att ha begravt sin vän.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0